رژیم غذایی مناسب جهت افزایش وزن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 22 خرداد 1395
بازدید : 121
نویسنده : ایمان علیزاده

پروتئین ها و مواد غذایی با انرژی بالا را باید در ردیف مواد غذایی مورد استفاده توسط افرادی قرار دهیم که قصد اضافه وزن دارند. در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با رژیم های غذایی سالم و افزایش وزن در اختیار شما قرار می دهیم.

رژیم غذایی نقشی اساسی در افزایش وزن، کاهش وزن و عضله سازی دارد. یک رژیم غذایی مناسب و برنامه ریزی شده زمانیکه شما قصد افزایش وزن را دارید حائز اهمیت است زیرا باید غذاهایی را انتخاب کنید که انرژی و مواد مغذی بدن شما را فراهم کنند.

مواد غذایی که باید بطور روزانه بخورید عبارتند از:

  • میوه ها، سبزیجات و حبوبات.
  • گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ و پنیر.
  • نان غلات کامل و ماکارونی.
  • محصولات لبنی کم چرب.
  • آجیل و دانه ها.

رژیم غذایی سرشار از پروتئین: پروتئین ها برای ساخت عضله مورد نیاز می باشند. شما باید یک رژیم غذایی با میزان پروتئین بالا را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا در صورتیکه در حال انجام تمرینات قدرتی هستید انرژی مورد نیاز را بدست آورید. گوشت بدون چربی، تخم مرغ، ماهی، حبوبات و شیر حاوی مقادیر بالایی از پروتئین هستند. همچنین مکمل های پروتئینی نیز وجود دارند که پس از مشورت با متخصص تغذیه می توانید از آنها استفاده کنید.

مصرف کربوهیدرات: اگر چه اکثر افراد مواد غذایی که میزان کربوهیدرات کمتری دارد را مصرف می کنند، اما فراموش نکنید که کربوهیدرات ها برای بدست آوردن انرژی ضروری می باشند. کربوهیدرات تصفیه شده را می توانید در سیب زمینی، گندم و یا دانه کامل بیابید.

مصرف چربی های سالم: چربی های ضروری برای بدست آوردن انرژی و حفظ سلامت شما مناسب است. اگرچه مقدار بسیار کمی باید مصرف گردد اما این چربی های غیر اشباع را می توانید در روغن زیتون، روغن ماهی و روغن کبد پیدا کنید و از مصرف روغن سرخ شده و غذاهای چرب خودداری نمایید. بخاطر داشته باشید که همراه با یک رژیم غذایی سالم باید مقادیر کافی آب بنوشید و مصرف محصولات حاوی کافئین را محدود کنید.

راهنمای رژیم غذایی

امری ضروری است که برای کاهش و یا افزایش وزن زیر نظر مربی ورزشی اقدام نمایید و در عین حال رژیم غذایی شما باید تحت نظر متخصص تغذیه تنظیم شده باشد.

هرگز با شکم پر و یا خالی ورزش نکنید. همچنین مطمئن شوید که بدن شما هیدراته است. هیچکدام از وعده های غذایی را حذف نکنید. بجای آن می توانید 3 یا 4 مرتبه در روز وعده های غذایی کوچک داشته باشید. در نهایت همراه با رژیم غذایی و ورزش به یاد داشته باشید که استراحت مناسب و خواب کافی در شب نیز ضروری است.

منبع: مجله خبری فرادون




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری فرادون و آدرس magfaradoon.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com